به دلیل سوالات فراوان کاربران اینستاگرام در مورد بلاک اینستاگرام قصد داریم در این پست هر چیزی که باید از بلاک در اینستاگرام باشد را اموزش بدهیم


برای مشاهده ی آموزش کامل در مورد بلاک اینستاگرام به ادامه ی مطلب بروید

چرا اینستاگرام بلاک می کند؟ برای جلوگیری از فعالیت روزافزون اسپمر‌ها، به نظر میرسد اینستاگرام الگوریتم‌های جدیدی را به وجود آورده است که سعی در شناسایی و حذف چنین افراد یا اکانت‌هایی از این شبکه‌ی اجتماعی را دارند. این الگوریتم‌ها فعالیت کاربران را رصد می‌کنند و آن‌هایی که فعالیت غیرطبیعی دارند را با محدودیت مواجه می‌کنند.

کاربران وبلاگ اینستاگرامی ها در نظر داشته باشند که در اینستاگرام بلاک خیلی کارها برایتون انجام می دهد

مسدود کردن کاربران توسط شما و برعکس وجود دارد که باید درست از این امکان (Block ) استفاده کرد.


بلاک شدن در اینستاگرام

استفاده های مفید از بلاک کردن کاربران دیگر
به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟ تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

گاهی اوقات کسانی را به اشتباه بلاک کرده ایم و می خواهیم به حالت اول برگردیم چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟ مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها دکمه ی سه نقطه را فشار دهید و Unblock را انتخاب کنید.

چگونه کاربرانی را بلاک کنیم؟ این کار بسیار ساده می باشد همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟ مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم که بلاک شده ایم؟

بلاک کردن اینستاگرام تقریبا شما را مسدود کرده است و به شما اجازه ی فالو کردن نمی دهد یا نمی توانید عکس های دیگران را مشاهده و لایک کنید.

وقتی بلاک می شوید وقتی وارد اینستاگرام خود می شوید همچین اخطاری به شما می دهد

اخطار بلاک اینستاگرامدلیل های بلاک شدن شما توسط اینستاگرام بدین شرح می باشد

یک : قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات

دو : ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان
سه : ارسال بیش از حد دایرکت
چهار : فحاشی
پنج : استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه ( البته برای داشتن چندین اکانت بدون بلاک شدن راه حل داریم که به زودی قرار می دهیم)
شش : در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید البته اینستاگرام برای این مورد استثنا قرار داده است و بعد از 12 ساعت از بلاک در می آید
دلیل های بالا و یا دلیل های شخصی شما با یک کاربر دیگر باعث بلاک شدن می شود که هر کدام راه حل های خود را دارد.

اسپم شدن در اینستاگرام

بلاک شدن از طریق کاربران اینستاگرام
به دلایل شخصی در اینستاگرام شما توسط یک نفر تبلیغ برای بلاک شده اید و چندین کاربر شما را بلاک کرده اند که برای خارج شدن بلاک از این طریق باید مراحلی را طی کنید
اول باید بفهمیم چه کسی و کسانی ما را بلاک کرده اند و برای فهمیدن
آیا در گذشته اکانت و عکس‌های کسی را در اینستاگرام خود می‌دیدید ولی چند وقتی است که از او خبری نیست؟ آیا شک کردید که او شما را Unfollow یا Block کرده باشد ؟
 سرویس‌هایی مثل اینستاگرام اجازه‌ی چک کردن همچین موردی را به شما نخواهند داد. ولی نگران نباشد، هنوز هم راه‌هایی برای پیدا کردن جوابتان وجود دارد

بلاگ اینستاگرام توسط کاربران

1- اگر شک دارید که “شخص خاصی” شما را در اینستاگرام بلاک کرده، در مرحله اول سعی کنید اکانت او را در صفحه جست‌و‌جوی اینستاگرام، جست‌و‌جو کنید. اگر مطمئن هستید که نام اکانت او را درست وارد کردید ولی اسم او و اکانت او ظاهر نشد، احتمالا بلاک شده اید

2- سعی کنید او را follow کنید.

اگر شخص خاصی را قبلا فالو می‌کردید ولی اکنون باید دوباره او را فالو کنید احتمالا جواب مثبت است و او شما را بلاک کرده.

اگر می‌توانید وارد صفحه او در اینستاگرام شوید ولی با انتخاب گزینه Follow هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، یا اینکه وقتی Follow را انتخاب می‌کنید عبارت Following ظاهر می‌شود ولی وقتی چند دقیقه بعد به صفحه او دوباره سر میزنید با زهم گزینه Follow ظاهر می‌شود نه Following، شما متاسفانه بلاک شده‌اید

3- در لیست کسانی که در اینستاگرام آن‌ها را دنبال می‌کنید به دنبال اسم او بگردید. آیا اسم او وجود ندارد؟ یا او شما را فقط از لیست دنبال‌کنندگانش حذف کرده یا بلاکتان کرده. 🙁

4- او را Mention کنید

اگر احساس می‌کنید که او شما را بلاک کرده ولی این بلاک کردن صرفا از روی اشتباه یا یک تصادف بوده، به او تلنگری بزنید. زیر یکی از عکس‌هایی که ارسال می‌کنید او را Mention کنید.

به این صورت که ابتدا یک علامت @ و سپس اسم اکانت آن شخص را وارد کنید. مثلا اینجوری: ali361@

اینستاگرام به طور اتوماتیک لیست کسانی که شخص را Mention میکنند برای او خواهد آورد. اگر شما را ببیند و بلاک کردن شما صرفا یک تصادف بوده باشد، احتمالا شما را آنبلاک خواهد کرد.

5- یک اکانت دیگر بسازید

در برنامه اینستاگرام از پایین سمت راست صفحه گزینه Profile و سپس Settings و بعد از آن گزینه Log out را انتخاب کنید. حالا یک اکانت جدید بسازید. اگر با این اکانت می‌توانید او را فالو کنید ولی با اکانت اصلی خود نمیتوانستید، شما بلاک هستید

6- اگر فکر می‌کنید کسی شما را بلاک کرده ولی هرچه فکر می‌کنید اسم او را به خاطر نمی‌اورید یا اسم اکانت او را به یاد ندارید، از Unfollowgram استفاده کنید.

عبارت Unfollowgram را در اینترنت جست و جو کنید و وارد سایت آن شوید(unfollowgram.com). گزینه SIGN IN WITH INSTAGRAM را انتخاب کنید. می‌توانید ببینید چه کسانی شما را آنفالو کرده‌اند!

یا در وبلاگ ما عبارت آنفالویاب را جستجو کنید و برنامه های مورد نظر را دانلود کنید

حالا فرد مورد نظر را پیدا کنید و عملیات مراحل بالا را روی او پیاده کنید تا معما را حل کنید 😉


بلوکد بلاک اینستاگرام

بلاک شدن توسط اینستاگرام
بیشترین مورد بلاک در اپلیکشین اینستاگرام توسط خود برنامه می باشد که خودتون باعثش شدید
و در بالا دلیل های بلاک شدن را نام بردیم که راه حل بدین شرح می باشد.
راه حل اول : قرار دادن در خواست برای کاربران و فالوینگ هاتون که برای شما کامنت انگلیسی قرار بدهند که اینستاگرام متوجه بشه که شما بد افزار و اسپم نیستید و فعال هستید
برای این کار تصاویری همچون تصاویر زیر را در اکانت خود منتشر کنید

بلاک شده ام کامنت انگلیسی لطفا

بلاک

بلاک شده ام کامنت انگلیسی لطفا

بلاک شده ام کامنت انگلیسی لطفا

بلاک شده ام کامنت انگلیسی لطفا

بلاک شده ام کامنت انگلیسی لطفا

تذکر : این راه حل را حتما انجام بدهید برای هر دو مورد خیلی کار ساز می باشد

راه حل دوم تعغیر ایمیل خود بر روی اکانت خود :

برنامه را احرا کنید از پروفایل گزینه EDIT YOUR PROFILE را انتخاب کنید

در قسمت PRIVTE INFORMATION شما میتوانید ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کنید و یا در صورتی که قبلا آن را وارد کرده اید ویرایش کنید .

برای ایمیل علامت پاکت نامه و برای وارد کردن شماره تلفن گزینه Enter your phone number را انتخاب کنید

توجه کنید که بعد از وارد کردن ایمیل و یا شماره تلفن خود به ایمیل یا شماره ای که وارد کرده ای یک پیام ارسال می شود که در پیام یک لینک قرار دارد که شما باید لینک را باز کنیدتا ایمیل و یا شماره شما در برنامه ثبت شود در صورتی که لینک را باز نکنید کار شما بی فایده خواهد بود .

اینستاگرام

ولی همیشه بهترین راه حل جلوگیری از اتفاق می باشد

چه فعالیت‌هایی غیرمجاز هستند؟

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که اسپمر‌ها یا ربات‌ها چگونه در اینستاگرام فعالیت می‌کنند؟

معمولا فعالیت آن‌ها به این صورت است که یک اکانت میسازند و بعضی از آن‌ها چند پست را ارسال می‌کنند(البته اغلب آن‌ها این کار را هم نمی‌کنند) و سپس شروع به Follow کردن تعداد زیادی از افراد می‌کنند و زیر پست‌های آن‌ها کامنت درج می‌کنند که اغلب این کامنت‌ها به دلیل این‌که محتوای تبلیغاتی دارند بایک متن خاص و بدون تغییر به تعداد زیادی از صفحه‌ها ارسال می‌شوند.

تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که شبیه به این ربات‌ها و اسپمر‌ها رفتار نکنیم!

پاراگراف بالا به نوع رفتار اسپمرها اشاره کردیم. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که شبیه به این ربات‌ها و اسپمر‌ها رفتار نکنیم! به عنوان مثال نباید تعداد زیادی کامنت در زمان محدودی ارسال کنیم یا تعداد زیادی از افراد را در بدو ورود به این شبکه‌ی اجتماعی دنبال کنیم. باید خودمان را یک کاربر عادی نشان دهیم نه یک ربات یا اسپمر!

ترفند‌هایی که کمک می‌کنند با چنین محدودیت‌هایی مواجه نشویم

1- اگر تازه با شبکه‌ی اینستاگرام پیوسته‌اید،‌شروع به Follow کردن و ارسال کامنت و لایک کردن به‌صورت پشت‌ سر‌هم و غیر طبیعی نکنید. سعی کنید رفتاری شبیه به یک اسپمر نداشته باشید. در بدو ورود به این شبکه سعی کنید عکس‌هاس و مطالب خود را پست کنید و در فالو کردن عجله نکنید. به عنوان مثال 10 عکس پست کنید البته نه پشت سر هم و بدون فاصله. مثلا هر روز 2 پست و این روند را تا چند روز ادامه دهید. پس از چند روز که این کار را انجام دادید، می‌توانید شروع به فالو کردن و کامنت گزاشتن کنید. البته باز هم باید بگوییم که: نه به تعداد زیاد!

پیشگیری از بلاک شدن

2- پروفایل خود را تکمیل کنید. یک اسپمر معمولا تمایلی به کامل کردن پروفایل خود ندارد. سعی کنید شما مثل او نباشید! برای پروفایل خود عکس قرار دهید و قسمت‌های مختلف آن را کامل کنید و یک بیوگرافی هرچند کوتاه از خود قرار دهید.

3- روند ارسال کردن پست‌هایتان را قطع نکنید. سعی کنید به طور مداوم پست ارسال کنید نه اینکه تعداد زیادی را به یکباره ارسال کنید. حتما لازم نیست که هر روز چند پست ارسال کنید ولی حداقل 2 پست در هفته می‌تواند کافی باشد.

4- بیش از حد لایک نکنید. گفته میشود که حد مجاز لایک کردن 350 عدد در هر ساعت است ولی توصیه‌ی اکید میشود که حتی به این عدد نزدیک هم نشوید. سعی کنید کمتر از این‌ها لایک کنید. آیا واقعا 300 لایک در یک ساعت لازم است؟

5- افراد را بدون وقفه Follow نکنید. در این مورد هم گفته شده که حد مجاز 20 فالو در یک ساعت است ولی باز هم توصیه می‌کنیم به این یکی هم زیاد نزدیک نشوید! افراد را پیوسته و به مرور زمان فالو کنید و البته توجه کنید که نهایتا قادر به فالو کردن 7500 نفر هستید.

6- کامنت‌های یکسان برای افراد مختلف ارسال نکنید. اگر چنین کاری را انجام دهید الگوریتم‌های اینستاگرام شما را به عنوان یک اسپمر خواهند شناخت که مدام در حال ارسال تبلیغات خود به این‌و‌آن هستید! چنین خطایی ممکن است شما را از از کامنت گزاشتن محروم کند.

7- افرادی را که جزو فالورهای شما نیستند را Mention نکنید. با انجام چنین عملی ممکن است شما به عنوان یک اسپمر شناخته شوید. همچنین حتی اگر افرادی که فالور شما هستند را می‌خواهید Mention کنید، نباید این تعداد در هر کامنت بیشتر از 5نفر باشد.

Instagram Help Center

8- در استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شخص ثالث دقت بیشتری کنید. اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث برای اینستاگرام وجود دارند که ممکن است در صورتی که از آن‌ها استفاده کنید، به جای شما لایک کنند، فالو کنند یا حتی جایی کامنت بگذارند! توصیه می‌شود از اپلیکیشن رسمی اینستاگرام استفاده کنید.

همه‌ی این اقدامات جدید که اینستاگرام انجام می‌دهد برای پاک کردن این سرویس از شر اسپمر‌هاست ولی متاسفانه باعث شده تر‌و‌خشک با هم بسوزند و عده‌ای از کاربران غیرِ‌مطلع و از همه‌جا بی‌خبر، ناخواسته به عنوان اسپمر شناخته شوند و با محدودیت در اکانتشان مواجه شوند. اگر به هر حال با این مشکل روبرو شدید، از این صفحه Instagram Help Center مشکل خود را به گوش اینستاگرام برسانید و البته امیدوار باشید که ترتیب اثر داده شود. و سعی کنید از این به بعد مواردی که گفته شد را رعایت کنید.

امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید اگر سوال خاصی دارید در نظرات بپرسید تا جواب را قرار بدهیم